למה תלמידים לא אוהבים את בית הספר?
ווילינגהאם דניאל
מדוע תלמידים אינם אוהבים לחשוב ומתקשים בחשיבה מופשטת?
האם חשוב להקנות מידע וללמוד עובדות?
מהוא הערך של תרגול, חזרה ושינון?
איך מתאימים את ההוראות ללומדים שונים?
כיצד מקדמים תלמידים מתקשים?
אלה הן רק חלק מהשאלות שמעלה פרופסור דניאל וילינגהם ומשיב עליהן בלוויית הסברים בהירים ודגמאות מאירות עיניים.
הספר מתאר את הדרכים שבהן פועל המוח ומתוך כך מציע עקרונות מנחים להוראה בבתי הספר. וילינגהם מציג ומסביר את התכנים המדעיים והחינוכיים המורכבים באופן מרתק להפליא. הספר היה לרכב-מכר בקרב מחנכים והורים בארצות הברית ותורגם לשפות רבות.
פרופסור דניאל וילינגהם הוא חוקר מוח וקוגניציה במחלקה לפסיכולוגיה באוניברסיטת וירג'יניה. תחום ההתמחות שלו הוא הבסיס הנוירולוגי של הלמידה ושל הזיכרון. בשנים האחרונות הוא החל ליישם ממצאים מחקר המוח והקוגניציה בהוראה. וילינגהם כותב במגזין החינוך הנפוץ american educator טור קבוע שנקרא "שאל את מדען הקוגניציה", המיועד לאנשי חינוך וזוכה להצלחה רבה.
הסדרה הוראה איכותית מוקדשת למורי ישראל. היא הוקמה ביוזמתן של קרן טראמפ ומכון ברנקו וייס כדי להעשיר את עולמם המקצועי של המורים ולסייע להם לבנות ולשכלל את כישורי ההוראה שלהם. הסדרה - תרגום ומקור - מציעה דידקטיקה חכמה: עקרונות מבוססי מחקר ומעשה ושיטות התומכות בלמידה עצמאית ומעמיקה.